با عرض سلام و خسته نباشید خدمت همه ی دوستان عزیز
خوب تو این قسمت از مقاله می خوام شما رو با متغیر ها آشنا کنم
خوب متغیر چیست ؟
متغیر می تونه مقادیری رو تو خودش ذخیره کنه
خوب تو مقاله ی قبل طریقه ی استفاده از digit رو توضیح داده بودم خوب اون رو دوباره باز کنید :
- Code:
-
Var video_mode=9;
Var video_depth=32;
Var video_screen=1;
Panel digitgame{
Digits(100,120,2, _a4font,1,300);
Flags=visible;
}
کد های شما باید اینجوری باشه
خوب خودتون می دونید که به جای عدد 300 هر عدد دیگر رو قرار بدید توسط digit نشون داده می شه
ساختار کلی متغیر :
Var a=n
a : تو این قسمت باید نام متغیر رو بنویسید
n : این هم مربوط به مقدارشه مثلا 20
خوب حالا یه متغیر تعریف کنید برای مثال
Var game_var=20;
خوب حالا تو digit به جای عدد 300 بنویسید game_var:
- Code:
-
Var video_mode=9;
Var video_depth=32;
Var video_screen=1;
Panel digitgame{
Digits(100,120,2, _a4font,1,game_var);
Flags=visible;
}
خوب حالا مشاهده می کنید که digit 20 رو نشون می ده .
حالا تو تابع main بنویسید :
- Code:
-
Function main(){
Game_var=20+30;
}
مشاهده می کنید که digit عدد 50 رو نشون می ده
یک مثال :
تابع main رو به این شکل بنویسید :
- Code:
-
Function main(){
Level_load(“level1.wmb”);
Sleep(2);
Game_var=2;
Sleep(2);
Game_var=10;
Sleep(2);
Game_var=20;
}
یه مرحله هم با نام level1 ایجاد کنید و مرحله رو کامپایل کنید .
توجه sleep یه وقفه ی 1 ثانیه ای ایجاد می کنه
حالا کد شما باید اینجوری شده باشه :
- Code:
-
Function main(){
Level_load(“level1.wmb”);
Sleep(2);
Game_var=2;
Sleep(2);
Game_var=10;
Sleep(2);
Game_var=20;
}
Var video_mode=9;
Var video_depth=32;
Var video_screen=1;
Panel digitgame{
Digits(100,120,2, _a4font,1,game_var);
Flags=visible;
}
م
شاهده می کنید که در هر دو ثانیه عدد digit عوض می شود .
این مقاله هم به پایان رسید تا مقاله ی بعدی خدا نگه دار
با تشکر
(برای دریافت مقاله همراه با تصویر به بخش دانلود مقالات مراجعه فرمایید .)