Torque Game Engine چه چيزي است؟
Torque Game Engine يك موتور بازي به سبك كامل AAA مي باشد.
اين موتور بهترين قابليتها را براي ساختن بازي هاي شبكه اي دارد. اين موتور بصورت يكپارچه محيطهاي بيروني و دروني را رندر مي كند. بهترين تكنولوژي اسكلت بندي شخصيتها را دارد. رابط گرافيكي آن بصورت كليك كن و بكش يا همان drag and drop مي باشد. درون خودش يك world editor و همينطور يك زبان اسكريپتي كاملاً راحت و فوق العاده قدرتمند و قوي را دارد. اين موتور تحت زبان C++ نوشته شده است و قدرتي همچون موتورهاي تجاري با هزينه اي فوق العاده كم نسبت به موتورهاي قدرتمند ديگر دارد.
اگر كمي هزينه بيشتري بپردازيد مي توانيد آن را با كمترين هزينه به ساير پلت فورمها گسترش دهيد. پلت فورمهايي همچون سيستم عاملهاي Mac و Linux و همچنين اخيراً نسخه Advancedاين موتور قابليت گسترش در دو كنسول جديد بازي هاي رايانه اي يعني Xbox360 و WII را دارد.
شركتهاي Dynamix/Sierra/Vivendi´s توسط اين موتور بازي هايي همچون Tribes, Starsiege, Tribes 2 را ساختند.
اين موتور از تمامي مدلسازهايي كه قصد دارند تحت نرم افزارهايي همچون 3d max maya Milkshape Lightwave و Blenderبراي بازي مدل سازي كنند پشتيباني کامل مي كند و با ساختن اكسپورتر ها و ابزارهايي از آنها حمايت مي كند.
همچنين مي توانيد با استفاده از نرم افزارهاي رايگان مرحله سازي همچون Quark و Worldcraftمراحل بازي تان را بسازيد و در اين موتور از آن مراحل استفاده كنيد.
TorqueEdit يك توليد كننده عوارض زمين terrain بسيار قدرتمند است. و همينطور ابزاري براي گذاشتن اشیا در مرحله را همراه خود دارد كه كار را براي طراحي مرحله بسيار راحت مي كند. كه تمام اين كارها در نمايي گرافيكي انجام مي گيرد.
TorqueGUI يك طراح واسطه هاي گرافيكي بازي است كه بسيار راحت مي توان با استفاده از آن دكمه ها و پانلهاي بازي را با كليك و كشيدن در صحنه گذاشت.
TorqueScript يك زبان اسكريپتي خيلي آسان همچون C++ است كه بازيهاي شما مي توانند توسط اين زبان نوشته شوند و همچنين مي توان كدهاي هوش مصنوعي و فيزيك تحت C++ هم توسط همين زبان فرا خوانده شود.
من سعي كردم قسمتهاي اساسي اين موتور را براي شما شرح بدهم.
نویسنده:محمد غضنفری